Factuurmanagement

Factuurmanagement: van ontvangst tot betaling

Wilt u volledige controle over uw digitale factuurstroom? En meer inzicht en grip op uw energieverbruik? Door uw energieadministratie uit te besteden, verbetert u de kwaliteit en betrouwbaarheid van uw factuurproces. Daarom kunt u bij ons terecht voor factuurmanagement op maat: van ontvangst tot betaling van alleen de juiste facturen. Zo houdt u de focus op uw kernactiviteiten. Bovendien kunt u rekenen op een aanzienlijke tijd- en kostenbesparing.

Een geautomatiseerd factuurproces is efficiënter en kosteneffectiever. U vereenvoudigt hiermee de manier waarop u facturen controleert. Daarnaast heeft u beter inzicht in uw energieverbruik. Geen energiefacturen meer die zonder controle worden betaald, maar een transparante beheerste procedure. Hiermee ondekt u tijdig fouten wat de controlekwaliteit en de betrouwbaarheid van de door te belasten energiekosten ten goede komt.

Met het INNAX Factuur Controle (IFC) voert u meerdere automatische controles uit. Een slim afhandelingsysteem voor de ontvangst en afhandeling van digitale en fysieke energiefacturen. Het digitaliseren van de factuurstroom door middel van elektronische facturen (bijv. XML) van de centraal ontvangen energiefacturen maakt onderdeel uit van het proces. Delen van onze dienstverlening zijn op aanvraag, zoals de aansluiting op uw financieel administratiesysteem.

Koppeling financieel administratiesysteem

Een koppeling met uw financieel administratiesysteem zorgt ervoor dat uw organisatie geen (details van) facturen behoeft in te voeren. Wij leveren de benodigde inleesbestanden. Eventueel inclusief uw kostenplaatsen en purchase orders. Uiteraard stellen wij alleen de juiste facturen voor betaling beschikbaar.

Rapportages

Wilt u overzichtelijke financiële rapportages? INNAX is specialist in het volledig inzichtelijk maken van uw energiekosten. Deze rapporten geven u inzicht in de gecontroleerde en betaalde facturen, de prognose voor het lopende jaar en de afwijking ten opzichte van het budget. Zo kunt u tijdig bijsturen op uw energiebudget als de situatie daarom vraagt.

Aansluiting op platformen

INNAX kan tevens de aanlevering van de facturen verzorgen via de platforms van Digipoort en SimplerInvoicing. Op deze wijze kan de aanlevering van de facturen via uw bestaande factuurstroom plaatsvinden.

In zes stappen inzicht en controle over uw energiekosten

Wij begrijpen dat u een efficiënt en beheersbaar proces wilt. Daarom hebben wij een handige infographic voor u opgesteld. Werkt u in de zorgsector? Dan is deze infographic van toepassing. Voor woningcorporaties gelden andere stappen.